woensdag 30 april 2014

Pan-pan de tweede

Op het moment dat ik lees "veel plezier etc." als reactie op ons laatste berichtje in de weblog, realiseer ik me dat er iets anders gelezen wordt dan dat ik bedoel. Dit werd nog eens versterkt door de foto met de Meerkoet, zo zag ik. Als of ik deze in de braadpan wil doen. Maar lieve luitjes we hebben een giga probleem en liggen stil in de haven van Oosterhout. De startaccu's zijn kapot, een is er ontploft en heeft dus accuzuur in de daarvoor bestemde bak geleverd. Nu moeten de accu's er uit, via een hijsinstallatie (ligt in Voorschoten) en dat vervelende goedje, accuzuur moet er uit. Nieuwe aanschaffen (hebben een levertijd) en weer geplaatst worden. Deze laatste twee feiten zijn redelijk te overzien. Minder geldt dat voor verwijdering van het accuzuur, dat weten we zo even nog niet. Jaap gaat zo dadelijk naar een accufirma in Werkendam (hier vlakbij) om te overleggen en de bestelling voor twee nieuwe te plaatsen. We beschikken intussen over onze eigen auto hier, dus het zal een druk weekendje worden. Hoop dat alles gauw achter de rug is.
Misschien dat het streepje (-) er tussen (zie nieuwe titel in vorig bericht) sommigen meer duidelijkheid had gegeven. Maar ik vind nu, misschien wat macabere, maar toch ook humor! 't Verzacht een beetje de pijn toch wel. En bij het zien van bijgaand plaatje, helemaal.

Ik heet Panpan in Frankrijk en ben het speelkameraadje van Bambi.

Wikipedia:
Pan-pan is het in de radiotelefonie (met name de scheepvaart en de luchtvaart) gebruikelijke signaal voor spoedoproepen maar niet voor ernstig en onmiddellijk gevaar, zoals levensbedreigende gevallen. De term is een verbastering van het Franse panne (=pech).

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jaap en Frieda, ik had het wel begrepen,jullie eten alleen Snoekbaars nietwaar?! Heel vervelend accuzuur in de Bilge etc.. je kan dit neutraliseren met Sodawater of zeepsop. Voor straks goede reis gewenst. Gr Wim.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag Frieda, wat een vervelende situatie, van dat accuzuur was mij niet duidelijk, hebben jullie niet een kunststof hevelpompje?
    En de panpan was mij wel duidelijk, de meerkoet laten jullie gewoon lekker op zijn nest zitten, nog wel gezellig zo'n beestje in de buurt. ik hoop dat het snel is opgelost, en dat jullie prettig verder kunnen varen.
    dan is de malaise zo weer vergeten, dat wordt weer een verhaal erbij om te vertellen, en wie heeft mooiere verhalen dan schippers??

    BeantwoordenVerwijderen