woensdag 4 juni 2014

Eten en drinken....

1-2 Juni Herten  en Bocholt
De BBQ was een succes. Misschien dat de onze presentatie van de Cobb ietsje beter had gekund. Het blijft een avontuur met dit soort apparaten. We doen het nog steeds te weinig….
Het smaakte verder prima en het was daarbij reuze gezellig.

Zondag, de dag van afscheid, hebben we afgesloten met het halen van een ijsje in Thorn. Natuurlijk ook het stadje bekeken. Het was een drukke zondag, te veel mensen, toeristen. Maar wel met een prachtig zonnetje erbij.

Om alles in stijl af te ronden, dit lange weekend bedoel ik, zijn we wederom ‘buiten de deur’ gaan eten. Nu het restaurant vlakbij de haven. En … met zicht op onze boot.

’s Avonds om negen uur is het uit met de pret, Jacinthe en Bram moeten weer terug naar Voorschoten. Het werk van Maandag en verder verwacht hen weer. Vier dagen plezier, met gemiddeld genomen schitterend weer, veel genoten van eten drinken, noem maar op, en nu op naar een herhaling. Alleen de combi van camping en haven zoals deze, zijn met een lantaarntje te zoeken. Dat wordt puzzelen als de jongens Floris en Pepijn meekomen. Wie weet wat voor verrassingen op dit gebied België voor ons nog in petto heeft.
Maandag, België!  ‘s Morgens redelijk vroeg uit Herten vertrokken. We werden verwacht in  Bocholt. Niet alleen dat, we moeten ook de grote (vuile)was weg werken, en natuurlijk de koelkast weer eens flink vullen. Het werd een reis van bijna acht uur, een echte schippersdag dus.
Gelukkig dat ik aan het eind van de middag ik het idee kreeg om de vrienden in Bocholt te bellen, anders hadden we zeker nog een uur moeten doorvaren voor een plek of misschien nog wel verder. Alles, op 1 na, was bezet met hoofdzakelijk KNWV-ers. Driekwart van de haven was door hen afgehuurd. En de haven is al niet zo groot.
3-4 Juni Bocholt
Intussen via-via ALDI TALK België aan de gang gekregen. Was pas mogelijk na een telefoontje naar ze. De instellingen waren veranderd. Had ik misschien wel eens op een keertje zelf kunnen ontdekken, maar dan waren we vele uren, misschien wel dagen later. Ze gaven het op via hun site op Internet, maar dat moet je dan wel hebben op zo’n moment….

Na zo’n schippersdag vertonen we meestal weinig echte acties. Nu ook weer. De ochtend ging op aan ALDI perikelen. Daarna wat voorbereidingen gedaan voor het avondeten. Dieuwke en Aad zouden ’s avonds bij ons komen. Maar we hadden nog niets in ‘huis’, snel wat boodschappen gedaan bij Delhaize, deze is op loopafstand van de haven. Wat van morgen heerlijke verse broodjes voor ontbijt opleverden.

Nu snel de weblog bijwerken, want het wordt een drukke dag. De was en boodschappen voor een week halen. En je mag hier maar drie dagen blijven liggen wat misschien wel ietsje verlengd mag worden met een dagje of zo, we zien wel……