woensdag 11 juni 2014

Heet....

10 Juni Sluis Panheel
Niet vroeg vertrokken, pas om 1 uur in de middag. Oorspronkelijk wilden we via de Maas reizen, in plaats van het Albertkanaal (mij veel te hectisch, en voor Jaap juist hartstikke leuk dat ‘grote’ water) en het werd na alle kaarten nog eens naast elkaar te leggen, de Zuidwillemsvaart etc.. Wel pas in de avond  na de hele middag gevaren en bij Sluis Panheel overnacht te hebben. Intussen ik heftig verkouden, en het zweet guste van mijn rug af. Versleten van het gesnuit, hoofdpijn, keelpijn en de hitte ben ik om vier uur ’s middag naar bed gegaan. ’s Avonds nog een klein bakje yoghurt gegeten, wat me een beetje deed opknappen. Dikke kussens in mijn rug om zo veel mogelijk recht op te kunnen zitten cq slapen. Alles aan neus doorgangen zat dicht bij me. Dat betekent dat je adem moet halen door je mond, wat weer een ontzettende droge keel opleverende, en die was al zo pijnlijk. Maar al dat gezweet leverde uiteindelijk toch een positief resultaat op, halverwege de nacht voelde ik me opknappen en dat is verder de hele dag zo gebleven. Jaap zei waar een ‘sauna’ wonderen kan doen. Ja een sauna was het voor in de punt waar we slapen. Alles aan luik en patrijspoorten moest dicht in verband met storm en regen gedurende de nacht. Rond de dertig graden was het zeker, tot in de ochtend! Jaap verkoos om in de salon te gaan overnachten, wat ik niet vreemd vond, aangezien ik de nodige hoest en proestgeluiden urenlang produceerde, en ook nog die hoge temperaturen daar, wilde hij wel wat rustiger en ook wel koeler kunnen slapen.
11 Juni Oirschot
Beiden enigszins hersteld, ik van de verkoudheid en Jaap van de hitte, zijn we vanmorgen even over achten vertrokken.
Sluis 11, richting Helmond
Zestig kilometer met vijf sluizen en zes bruggen voor de boeg eindigde we om precies vijf uur ’s middags in Oirschot. Ons reisdoel voor die dag. Negen uur varen, geen kattenpis…. Maar het is ons gelukt, Jaap ‘op z’n tandvlees’ wat betekende dat ik het laatste uur voor mijn rekening nam. Morgen weer verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten